آخرین اخبار

بیمارستان ۳۲ تختخوابی سی سخت جانی دوباره گرفت

یاسوج- ایرنا- شهرستان توریستی سی سخت با وجود داشتن جمعیت بالا و ظرفیت های گردشگری مطلوب هنوز از داشتن بیمارستان محروم است اما پس از هشت سال بلاتکلیفی در تعیین زمین بالاخره در این دولت عملیات اجرایی آن آغاز شد و این بیمارستان با مساحتی افزون بر پنج هزار متر مربع در سه طبقه با سازه بتنی در حال اجرا است‌.

اشتراک گذاری
28 خرداد 1403
کد مطلب : 13775

به گزارش ایرنا، در اوایل انقلاب تنها سه بیمارستان با ظرفیت محدود در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت داشتند اما هم اینک با اقدامات انجام گرفته در دو دهه اخیر این استان صاحب بیش از یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی شده و از نظر زیرساخت های درمانی متحول شده است.

با این وجود کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی نوپا همچنان از داشتن برخی زیرساخت های درمانی و بهداشتی محروم است و هنوز عده ای در گوشه و کنار این دیار، در سایه برخی کمبود ها و نداشته ها جان می سپارند، به همین علت دولت در تلاش است تا با تکمیل طرح های در دست اجرا گامی بلند به سوی شاخص های سلامت استان بردارد.

دولت سیزدهم برای تامین عدالت در بخش سلامت، به دورترین و کم برخوردار ترین نقاط استان های کشور هم خدمات رسانی کرده است.

یکی از مهمترین مطالبات چندین ساله مردم شهرستان دنا دسترسی به بیمارستان است، بر همین اساس ساخت بیمارستان شهر سی سخت در دستور کار گرفت تا علاوه بر خدمت رسانی درمانی به شهروندان این شهر بتواند نقش مهمی در پاسخگویی به مطالبات درمانی مردم این شهرستان داشته باشد.

ساکنان دنا چهارمین شهرستان از نظر جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد هم با توجه به برف گیر بودن راه های ارتباطی در زمستان و گردشگرپذیر بودن این شهرستان در همه فصول اعتقاد دارند که تکمیل بیمارستان شهر سی سخت به توسعه گردشگری در این خطه هم کمک می کند.

این بیمارستان با وجود اینکه در سال ۹۶ کلنگ زنی شد و به دلیل غیراستاندارد بودن زمین محل ساخت تاکنون بلاتکلیف بود که با تعیین زمین جدید عملیات اجرایی آن شروع شد.

عملیات ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی سی سخت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰با تعیین مکان جدید و تجهیز کارگاه آغاز شد.

با توجه به زلزله خیز بودن منطقه بحث ساخت و مقاوم سازی بیمارستان سی سخت در دولت شهید رئیسی بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی سی سخت جانی دوباره گرفت

جانی دوباره در طرح نیمه تمام بیمارستان سی سخت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۲ سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و اجرای طرح های مهمی در حوزه بهداشت و درمان از جمله بیمارستان سی سخت و راه اندازی چندین خانه بهداشت در دستور کار قرار گرفت که تاکنون روند رو به رشدی داشته است.

سید علی احمدزاده افزود: تکمیل این طرح های زخمی که سالها از عمر آغاز عملیات اجرایی آنها گذشته بود مرهمی بر دردهای مردم این دیار است و با این اقدام عملی دولت زمینه برای کاهش سفرهای درمانی شهروندان کهگیلویه و بویراحمد به استان های دیگر فراهم می شود.

وی تاکید کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۹۹ درصد طرح‌های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی برای این استان تایید و ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای تکمیل بیمارستان های لنده، چرام، سی سخت در سفر رئیس جمهور هر کدام مبلغ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

احمدزاده بیان کرد: در وهله نخست از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۰ میلیارد ریال به این بیمارستان اختصاص یافت و مراحل اجرایی آن آغاز شد.

وی تاکید کرد: کاهش خطرات سوانح جاده‌ای، اتلاف وقت و هزینه بیماران و همراهان آنان در این شهرستان برای مداوا از مزایای اجرای این طرح است.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی سی سخت جانی دوباره گرفت

بیمارستان سی سخت تا پایان آبان ماه تکمیل می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عملیات ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی سی سخت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰با تعیین مکان جدید و تجهیز کارگاه آغاز شد.این بیمارستان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع و در سه طبقه در شهر سی سخت ساخته می شود.

سعید جاودان سیرت افزود: برای ساخت این بیمارستان ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: این پروژه با مساحتی پنج هزار متر مربع در سه طبقه با سازه بتنی در حال اجرا است‌.

جاودان سیرت ابراز کرد: قرارداد فاز اول پیمانکار تکمیل است که در فاز اول سازه بوده و با تلاش و همکاری دولت به نتیجه رسید و فاز دوم تکمیل بخشی از سازه و سفت کاری پروژه است.

وی بیا بیان اینکه اعتبار پروژه از محل اعتبارات ملی تامین می شود، افزود: تخصیص پیش بینی شده برای این پروژه یک هزار میلیارد ریال از اعتبارات نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت بهداشت است.

جاودان سیرت گفت: این پروژه ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با رفع موانع فنی تا پایان آبان ماه تکمیل می شود.

شهرستان دنا با جمعتی افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

گرچه در ادوار مختلف بویژه طی ۲سال اخیر عمر دولت سیزدهم گام های اساسی برای تقویت زیرساخت های حوزه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد برداشته شده ولی عمق محرومیت ها موجب شده که این شاخص های توسعه تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه دور و درازی پیش رو داشته باشد.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد هر چند نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر زیرساخت های درمانی متحول شده به طوری که هم اکنون یکهزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در این استان فعالیت دارد اما همچنان از داشتن برخی زیرساخت ها محروم است به همین علت دولت در تلاش است تا با تکمیل طرح های در دست اجرا گامی بلند به سوی شاخص های سلامت استان بردارد.

از آنجا که تقویت زیرساخت‌های درمانی یکی از مهمترین مطالبات مردم برای حفظ سلامتی به عنوان مهمترین سرمایه آنان است دولت سیزدهم با اختصاص اعتبار از محل بودجه سفر رئیس جمهور به استان در کنار سایر منابع مالی برای تحقق این مهم در تلاش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =